Intolerance na vejce

Pokud Vaše výsledky indikovaly reakci na vejce, je třeba, abyste buď odstranili, nebo snížili spotřebu vaječných bílkovin.

Vejce jsou skvělým zdrojem bílkovin a poskytují významné množství více vitaminů a minerálů. Nicméně, neměly by být nedílnou součástí vaší stravy, tak jak je tomu u mnoha jiných běžně konzumovaných potravin, které poskytují rovnocenné nutriční hodnoty.

Vaječné deriváty jako albumin, ovalbumin, ovovitelín, globulin, ovaglobulín a vitelín lze nalézt v mnoha výrobcích, včetně:

  • zákusků, palačinek, dezertů
  • pudinků a polotovarů
  • majonézy
  • čerstvých pekařských výrobků (ty nemusí být označeny, proto si to ověřte v pekárně)
 

 

Intolerance na vejce

Náhrada za vejce

Více možností

Vejce se obvykle používají při pečení pro zajištění lesku, spojení surovin nebo pro načechrání těsta.

Namísto jednoho vejce, můžete použít:

  • PL cizrny nebo sójové mouky a 1 PL vody
  • 2 PL mouky, 1/2 PL sádla
  • 1/2 PL prášku do pečiva a 2 lžíce vody
  • 50 g rozdrcených tofu (rozmíchat s tekutou částí receptu)
  • 1/2 velkého banánu rozmačkaného na kaši
  • 50 ml bílé omáčky
  • celé vaječné náhražky vyrobené ze sojových bílkovin a bramborového škrobu