Intolerancia na sóju

Pokud Vaše výsledky prokázaly pozitivní reakce na sóju, je třeba, abyste ji buď vyloučili z jídelníčku úplně, případně snížili její konzumaci na minimum. 

Sojové jídla jsou dnes preferované zejména vegetariány, protože sója je vynikajícím zdrojem bílkovin, má nízký obsah nasycených tuků a neobsahuje cholesterol. Pokud se vyhýbáte sóji, je důležité doplňovat protein z alternativních zdrojů potravin.

Sóju lze obvykle nalézt v mnoha potravinách:

  • vegetariánských a masných polotovarů
  • vegetariánské ‘maso’ produkty, jako je “vegetarián hamburger” a “vegetarián párek”
  • některé chleby obsahují sóju
  • mražené potraviny
  • nudle
  • snídaňové cereálie
  • konzervy a balené potraviny
  • sušenky
  • pizza
  • čokoláda
  • zmrzlina
  • margarín
  • bonbóny

 

Intolerancia na sóju

Náhrady za sóju

Sójové mléko

Spolu s kravským mlékem existuje celá řada dalších druhů mlék, kterými může být sojové mléko nahrazeno, ať už na pití nebo vaření:

  • rýžové mléko
  • kokosové mléko
  • bramborové mléko
  • ovesné mléko